بیماری آرتریت چگونه به وجود می آید؟
نوشته شده توسط : sibesalamati

بیماری آرتریت چگونه به وجود می آید؟

بیماری آرتریت چگونه به وجود می آید؟

 

بیماری های مربوط به سیستم اسکلتی بدن بیماری متنوعی می باشند که یکی از آنها بیماری آرتریت است. مفصل فضایی است که بین دو استخوان قرار دارد و می تواند از روی هم قرار گرفتن استخوان ها و سایش آنها نیز جلوگیری نماید. بیماری آرتریت دقیقا بر همین نقطه از بدن دست می گذارد و منجربه ملتهب شدن مفصل خواهد شد. آرتریت تنها به یک بیماری اشاره ندارد بلکه نامی است که به مجموعه ای از علائم داده می شود و در اغلب موارد با درد و ناراحتی بسیار شدیدی در ناحیه ی مورد نظر مربوط می شود.

در یک فرد طبیعی مفاصل بدن دائما در حال حرکت هستند ، این حرکات به صورت لولایی بوده و در یک محور معمولا اتفاق می افتند. فردی که بیماری آرتریت مبتلا شود در حقیقت نمی تواند این حرکات را به راحتی انجام دهد و در نتیجه با محدودیت در حرکت به بیماری های دیگری نظیر چاقی ، افسردگی ، افزایش چربی ، قند خون و . . . تنها به دلیل عدم فعالیت مبتلا خواهد شد. با درمان آرتریت شما می توانید به راحتی فعالیت گذشته خود را به دست آورید . ورزش کردن و راه رفتن یکی از اعمال نشاط آور برای هر فردی محسوب می شود.

برخی از بیماری های آرتریت به ملتهب شدن غضروف بین دو استخوان نیز منجربه می شوند. معمولا ملتهب شدن این ناحیه از بدن به ندرت رخ می دهد ، در نتیجه باید شرایطی خاص به وجود آید تا بتواند بر روی غضروف تأثیرگذار شود. در ابتدا بیماری هایی که به سیستم ایمنی بدن حمله می کنند در اولویت قرار دارند. پس از آن ضربه به استخوان و شکسته شدن آن در قسمت مربوط به مفصل ، همچنین تغییر در شرایط طبیعی یک استخوان که با افزایش سن بیشتر می شود و علاوه بر این موارد باید به حضور عفونت ها در ناحیه مفصل نیز اشاره کرد.

اگر بیماری آرتریت در مفصل بدن شما رخ دهد ، مفصل به نوعی خشک می شود. دیگر خبری از حرکات روان در آن قسمت از بدن نیست و شما باید با زحمت بسیاری به حرکت پاها یا دست خود کمک کنید. همچنین زمانی که بر روی زانوها یا آرنج خود فشار وارد می آورید درد بسیار شدیدی وجود دارد که به راحتی از بین نمی رود. محل درد کمی گرم تر و قرمزتر از سایر نواحی بدن است و از نظر شکلی نیز کمی متغیر خواهد بود. بعضی از مواقع ممکن است که این بیماری بر روی دیگر سیستم های بدن شما هم مؤثر واقع شود.

 

درمان آرتریت

گاهی اوقات نیاز است تا آزمایشاتی از فرد گرفته شود و در این شرایط می توان به علت دقیق این بیماری نیز پی برد. آشنایی با درمان بیماری آرتریت تا حدودی می تواند ما را با واقعیت هایی از آن آشنا کند.

بیشتر بخوانید: درمان آرتریت

 

آرتریت در کودکان

درد مربوط به آرتریت در کودکان به این شرایط بستگی دارد که در کدام موقعیت این درد بیشتر بروز پیدا می کند. زیرا برخی از مواقع آرتریت در زانوها ، برخی از موارد در آرنج و همچنین ممکن است که در گردن هم مشاهده شود.

بیشتر بخوانید: آرتریت در کودکان

 

انواع آرتریت

در بین انواع آرتریت بیماری به نام استئوآرتریت وجود دارد. بیماری که در بین عموم مردم از آن با نام آرتروز یاد می شود. معمولا آرتروز در بین افراد مسن دیده می شود.

بیشتر بخوانید: انواع آرتریت





:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: